Blogg

Ferietur 3

Bedre sent enn aldri ;) Den tredje ferieturen gikk til Målselv, hadde det ikke vært for at landsskytterstevnet ble holdt der så hadde vi nok ikke reist dit på ferie. Så hektet på campingvogna og dr...

24.08.2016

Nå er det veeldig lenge siden det har kommet noe nytt her (bortsett fra det innlegget i sta). Men har ikke vært helt motivert til å blogge, og har å vært inne på tanken om å slutte helt. Men samtid...

Countryfestival

I forrige innlegg nevnte jeg at jeg hadde vært borte i helga som var. Idar var hjemme med ungene mens jeg ble med noen venner og søster mi på countryfestivalen på Vinstra. Andre året vi var der sam...

Ferietur 2

Da har vi vært på en liten ferie igjen. Dro til Lillehammer onsdag og ble der til fredag. Innlegget kommer litt sent siden jeg har vært borte i helga. Denne gangen tok vi med oss campingvogna og lå...

Ferietur 1

Nå har vi gjort unna sommerens første ferie tur. Den gikk til hytta på Kvingo. Egentlig skulle vi ikke dit i år siden vi skal på ganske lang ferietur senere i sommer. Men så hadde vi begge to ...

Insta moments - juni

​Bilder fra instagram kontoen min i juni:  Følg meg gjerne: heegel88    #instagram #bilder #juni

Instamoments - mai

Noen av bildene fra instagramkontoen min i mai. Følg meg gjerne på:heegel88   #instagramkonto #instagram #bilder #mai

Gratulerer med dagen!

Dagens 17.mai feiring er over og vi har hatt en kjempefin dag :) Startet med å gå i tog sammen med Silje, mamma og selvfølgelig masse andre folk. Når toget var ferdig ble det litt sykling...

Tur til Vakkertjønn

Dagen i dag har vi brukt på tur i skogen, fint vær har det også vært. Magnus ble hos bestefaren sin en dag lenger, så da ble det Emil, Idar, meg og hundene på tur. Turen gikk til Vakkertjønn h...

Pinse og langhelg

Da sto det enda ei langhelg for tur. Magnus har dratt opp til bestefaren sin og skal være der til søndag, og vi har ikke store planene for helgen annet en å gjøre litt utvendig i hagen for å f...

Langhelg og campingtur

Her har det vært langhelg på alle mann siden torsdag, så da benyttet vi sjansen til å bruke alle dagene på campingtur. Campingtur hadde det blitt uansett om det hadde vært lang eller vanlig helg, s...

Insta moments - april

Bilder fra instagram kontoen min i april :)  Følg meg gjerne: hegel88    #instagram #instamoments #bilder #april

28.04.2016

Da var det snart helg igjen, tiden bare flyr avgårde og Emil er 6 uker i dag også. Dagene går med til å se Emil vokse og utvikle seg, og se hvor flink Magnus er med han, virker som han har blitt or...

Søndagstur

før i uka hadde jeg bestemt at dagen i går skulle vi bruke til å dra på tur i skogen, siden det er lenge siden sist vi hadde gjort det. Ikke noe langtur siden det er greit å legge opp til...

Søndag

En fin dag går mot slutten, og vi har brukt store deler av dagen ute. Nå som snøen er borte ser vi litt mer av hvordan uteområdet er rundt det nye huset vårt. Vi har fått begynt å planlegge og gjør...

04.04.2016

I dag ble det fri fra barnehagen på Magnus, så vi har kost oss med besøk og så har vi laget polarbrød. Så nå er han fornøyd som endelig har fått polarbrød :) Fant en oppskrift på bloggen ...

03.04.2016

Helga er ved veis ende, og en ny uke starter snart. Og Idar begynner på jobb igjen etter to uker med permisjon i forbindelse med fødselen. Men Emil og jeg skal nok klare oss for det :) Magnus start...

Insta moments - mars

Noen av bildene fra instagram kontoen min i mars :)  Følg meg gjerne på: hegel88   #instagram #instagramkonto #bilder

Kost oss på fjellet :)

I går dro vi opp på fjellet for å tilbringe dagen der. Litt småsurt innimellom, men med bål så holdt vi varmen. Og sola tittet også fram til uttpå dagen. Vi var der sammen med Silje, Linda, Märtha-...

Litt av hva vi har gjort i det siste

Endelig har vi fått tilbake internetten (før enn det som var sagt faktisk) Så nå skal det oppdateres litt oftere her :) Ikke det at det har skjedd kjempe mye i det siste, men litt har jeg å vise fr...

Insta moments - februar

Noen av bildene på instagram kontoen min i februar :)  Følg meg gjerne: hegel88  #instagram #instagramkonto #bilder #februar

Litt oppdateringer fra den siste tiden.

Veldig dårlig med blogging om dagen, men det er fordi vi har flyttet og ikke fått noe nett enda. Og det tar enda en stund før vi får noe desverre... Vi har nå bodd i det nye huset i 2 uker snart, ...

Insta moments - januar

Noen av bildene på instagram kontoen min i januar :) Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instagramkonto #bilder #januar

10.01.2016

I dag er siste rest av jula ryddet bort. Egentlig litt godt også :) Blir litt tomt, men slik pleier de jo å bli hvert år. Eksta tomt er det nå, siden jeg ikke satte opp igjen diverse pynteting side...

03.01.2016

Juleferien går mot slutten og i morgen er hverdagen her igjen. Vi avsluttet ferien med en tur på hytta fra i går til i dag. Og der var det en del snø til Magnus sin store glede. Tror han fint kunne...

Insta moments - Desember

Noen bilder fra instagramkontoen min i desember Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instagrambilder #bilder #desember

Godt nyttår!

Da er nok et år over og vi har så vidt begynt på det nye. Et år vi gleder oss masse til siden lillebror kommer. Julen har egentlig vært vedlig rolig. 3. juledag var vi hos mamma på julemiddag, 4 j...

Juleaften

Julaften ble som alltid en koselig dag. Magnus og jeg var oppe først og da var det å sette på tv`n og se på juleprogrammer samtidlig med at Magnus fikk julestrømpa si :) Etter en del tv-titting og ...

Lille juleaften

I dag er de siste forberedelsene gjort. I morgen er det bare å lage julemiddagen, dekke/pynte bord og kose oss før den store kvelden er her :) Juletreet har blitt pyntet i dag, med bittelitt hjelp...

3D ultralyd og juleforberedelser

Nå er Magnus levert hos mormor og jeg er snart klar for julebord/avslutning med SFO ansatte og bedre halvdeler. Gleder meg til julemat og litt sosialt :) Vært en rolig dag i dag siden Magnus er fo...

2. søndag i advent

Dette innlegget skulle egentlig ut i går, men etter litt krangling med pc`n kom det ikke ut. Helga har bestått av litt juleforberedelser. Silje og jeg bakte lefser til jul på lørdag. Trodde egentl...

Mine julegavønsker 2015

1. Kari Traa sokker 2. Jakt jakke 3. Penger 4. Lang antenne til jaktradioen 5. Oransje lag løper 6. Kari Traa lue #julegaveønsker

Insta moments - november

Noen av bildene fra instagram komtoen min i november :) Følg meg gjerne: hegel88 #instagrambilder #instamoments #bilder #november

1. søndag i advent :)

Det var allerede 1. søndag i advent her, og en herlig måned står for tur. Elsker denne tiden av året med juleforberedelser og selve julen når den kommer. Årets adventsstake er veldig enkel i år, m...

Helg og juleforberedelser

I helga har der ikke vært så mye planer og det har egentlig vært ganske godt. Merker der begynner å nærme seg jul, og det er mye planer framover. Men litt juleforberedelser har det vært. På lørdag ...

En lillebror på vei :)

30. mars venter vi en lillebror. Var på ultralyd på onsdag og det var en frisk liten gutt som rørte på seg der inne. Men var ikke så lett å få tatt bilde av han som det var når vi var på ultralyd m...

Insta moments - oktober

Bilder fra Instagram kontoen min i oktober. Følg meg gjerne på: hegel88 #instragram #instagramkonto #bilder #oktober

Helga

Dette har vært ei ganske så fylt helg. Fredag var Magnus og jeg i banken og tømte sparegrisen hans, siden det var sparebankuka. Etter det dro jeg og pappa for å hente en sofa. Fant endelig en jeg ...

Høstferie :)

Høstferien startet med at vi tok med oss campingvogna opp til der vi jakter elg, for å tilbringe helga der. Ble bare jakting lørdag, men var der hele helga for det. Søndagen gikk med til sortering ...

Litt natur bilder fra høsten :)

Høsten er ei fin årstid med alle de flotte fargene. Har blitt tatt litt høstbilder fram til nå som jeg gjerne vil vise frem :) Disse er tatt ganske tidlig på høsten, så er ikke så mye høstfarger på...

Insta moments - august

Bilder fra instagram kontoen min i august: Legg meg gjerne til: hegel88 #instagrambilder #instagram #bilder #august

Hytta og bærplukking

Lørdag og søndag tilbrakte vi på hytta Er ei stund siden vi har vært der nå, så var godt være der igjen. Til tross for at formen ikke har vært noe særlig fikk vi til noen bærturer, men det måtte se...

Landskytterstevnet Lesja

Vi er tilbake fra årets LS på Lesja, iallefall Magnus og jeg. Idar ble igjen på Dombås for han har spillejobb der i helga. Ei uke som har gått alt for fort. Vi hadde leid oss hus på Lesjaskog samme...

29.07.2015

Her går dagene med til skyting og forberedelser til årets landskytterstevne. Har vært å skutt tre stevner denne uka. Men ser at jeg kanskje skulle ha trent litt mer... Men blir liksom ikke helt tid...

En regnfull turdag inn til Bretningsdalsbua

i dag har vi vært en tur inn til Bretningsdalsbua, selv om det var spådd regn i hele dag. Er vell noe som heter: finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Var ikke øspøsende regn så var en helt gre...

80 år`s feiring

Bursdagsfeiringen av bestemor er vell overstått og jubilanten var fornøyd. Vi var 20 som feiret med mat og kaker. Var Silje, Linda og jeg som sto for det meste her, både av pynting, matlaging og no...

24.07.2015

God kveld lesere :) Her går det i planlegging av bursdag om dagen. Bestemor ble 80 år den 14. juli, og det skal feires i morgen. Silje og jeg ville at den skulle feires litt større enn vanlig burs...

Ferietur til hytta på Kvingo :)

Vi er tilbake fra hytta på Kvingo etter 11 fine dager der. Så nå blir det litt mer blogging får jeg håpe som jeg har ordentlig nett igjen :) Selv om vi ikke akkurat har hatt sol og veldig mange va...

Countryfestival

Tok litt tid å få ut detta innlegget, siden det er dårlig nett på hytta. Men her kommet innlegget fra helga. Har hatt ei kjempe knall helg. Helga har jeg tilbrakt på Vinstra på countryfestival samm...

Insta moments - Juni

Noen av bildene fra instagram kontoen min i juni :) Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instagrambilder #bilder #instamoments

Sommerferie : D

Da har jeg også tatt sommerferie, og seks uker skal bli fylt med hytteturer, telttur, countryfestival, dagsturer i skog og fjell, shopping, landsskytterstevnet og tid sammen med familie og venner. ...

Snaaart sommerferie :)

Kjenner jeg lengter etter sommerferie nå, og reise på ferie. Bare 2,5 uke igjen på jobb nå, så er det 5 uker ferie :) Og da starter ferien med noen dager hjemme, før jeg drar på countryfestival med...

Helg og tur i fjellet

I helga ble det litt sommervær faktisk. Synes det er på tide med ordentlig sommer nå. Skulle egentlig dra opp på hytta på lørdag, men når det var så fint vær her ville vi ikke reise vekk fra det og...

Insta moments - mai

Noen av bildene fra Instagram kontoen min i mai :) Følg meg gjerne: hegel88 #instamoments #mai #instagram #bilder

Pinsen

I pinsen har vi prøvd ny campingvogna vår. Vet ikke om jeg har nevnt det her men vi hentet oss ny vogn for noen uker siden. En større en den vi hadde sist, slik at vi nå har egen sovedel. Første tu...

Litt nye klær til meg :)

På fredag var jeg med Idar til Tynset så jeg kunne shoppe litt. Så da ble det litt nye klær både på meg og Magnus. (Klærne til Magnus kommer i eget innlegg). Jeg er ikke så nøye på hvor jeg handler...

17. mai

En vellykket 17, mai dag er snart over, tross regnvær. Kom ikke så mye regn mens vi gikk i toget heldigvis. Svigermor var også med oss i dag siden hun er hos oss i helga :) Når det komme...

Tur til Hammarkollen

I går ble det en tur på Hammarkollen. Idar har ikke vært der enda i løpet av de årene han har bodd her, så da måtte jeg vise han den fine plassen med den fine utsikten. Hadde vi gått dit mens det v...

Tur til Rokosjøen

I dag har vi vært i Løten på årets første utendørs banestevne i skyting (andre for Idar). Ikke så mye å skryte av, men får håpe det var for at det var det første :p Etter stevne kjørte vi bort til ...

Insta moments - April

Da var det siste dag av april, og mai står for tur. Her er noen av bildene fra instagram kontoen min i april :) Følg meg gjerne på: hegel88 #instagram #instagramkonto #bilder #april

29.04.2015

God morgen, eller formiddag er det vell nå:) Sen frokost i dag siden jeg er hjemme med Magnus. Dagens frokost besto av havrelomper med philadelphia cremoso hvitløk & urter med chorizo pølser :) ...

Purina One

// reklame For noen dager siden fikk jeg tilsendt en prøve pose med kattemat fra LikenShare. Produktet var Purina One med kylling og fullkorn. Katten min er ganske så kresen, men dette likte han f...

Avløser jobbing i helga :)

Magnus og jeg har tilbrakt det meste av helga hos Silje og pappa. Der er lamminga i gang så jeg har hjulpet til. Min jobb nummer to, for der er jeg avløser. Og kjenner jeg gjerne kunne byttet ut de...

14.04.2015

I går efta begynte Magnus og jeg med litt såing av blomster og grønnsaker. Sådd grønnsaker er noe jeg har gjort i mange år. Moro og ha sin egen lille kjøkkenhage. Så nå har vi sådd tomatplanter, så...

Bildedryss fra helga :)

Dette har vært ei helg uten noen planer (bortsett fra en liten sverigetur på fredag sammen med Magnus og pappa), med litt småturer og besøk bare. Godt å ha ei sånn helg også :) Her kommer litt bild...

Svar på spørsmålsrunden

Ser det er over en måned siden jeg hadde spørsmålsrunde, så da er det kanskje på tide å komme med noen svar :) Hvilke land drømmer du om å besøke? :) Det er mange land jeg kunne tenkt meg å dra t...

Påskeferien

Nå er vi kommet hjem fra hytta og vi har hatt en kjempe fin påskeferie der. Selv om vi gjerne kunne hatt litt finere vær mens vi var der. Jeg sto på slalom igjen mens vi var der, er noen år siden s...

Påskeferie :D

Nå har vi påskeferie alle sammen, og det skal bli godt å dra på hytta i morgen. De tre siste dagene har gått med til å ordne i stand til det årlige feltskytterstevne skytterlaget pleier å ha. Hver ...

Bursdagsforberedelser :)

I dag har jeg stort sett stått på kjøkkenet og ordnet med kaker til bursdagen til Magnus som skal feires i morgen. Er fortsatt at noe pynting av kaker, men det tar jeg ikke før i morgen. Nå var sof...

Helga :)

Nok ei helg er snart over, og denna helga hadde vi ikke lagt noen planer. Ganske godt med ei helg uten planer, så kan man ta det som det kommer. Det har vært skikkelig vår vær her, så vi har vært e...

Spørsmålsrunde

Kjører i gang en spørsmålsrunde. Så er det noe dere lurer på, eller vil vite mer om så spør i vei :) #spørsmålsrunde #spørsmål #?

Moraløpet og bursdagsfeiring

På lørdag var det Moraløpet her vi bor. Det er et skirenn som arrangeres hver år og som går fra Koppang til Rendalen og omvendt annet hver år. Og i år var Idar med å gikk for første gang. Og siden ...

Insta moments - februar

Bilder fra instagram kontoen min i februar :) Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instagrambilder #bilder #instagramkonto

Vinterferie på Savalen

Nå er vi hjemme igjen etter fire fine dager på Savalen. Svigermor har også vært med oss :) Vi bodde i en leilighet i Nissegata. Bodde der i fjor også, og var fornøyd med leiligheta så derfor ble de...

Vinterferie

Vi er i gang med vinterferie og både Idar og jeg har fri, så da har Magnus fri fra bhg også :) Startet ferien med å være noen dager på hytta. så vi har gått på ski, vært i svømmebassenget nede på h...

Morsdag

Gratulerer til alle mødre der ute :) Vi var først hos mamma og feiret morsdag med gaver og kake med hun i dag. Hun fikk blomster og armbånd av oss. Og så dro vi opp til bestemor å feiret med gaver...

07.02.2015

Nå har vi endelig fått vært en tur på hytta igjen. Selv om det bare ble et døgn var godt å være der igjen :) Musa hadde dessverre kost seg inne, så måtte ta en grundig vask før vi fikk gjort noe an...

Tips til morsdagsgaver :)

Noen tips til hva man kan gi på morsdagen! Smykker, hårpleieprodukter, konfekt, blomster, gavekort på spa og krus med tekst. Eller bak noen fine cupcakes eller en kake :) #morsdag #morsdagsidee...

Insta moments - januar

Noen av bildene fra instagram kontoen min i januar. Følg meg gjerne på: hegel88 #instagram #instagramkonto #instagrambilder #bilder

Gran Canaria, Arguineguin del 2 :)

Litt flere bilder fra ferien vår :) Palmitos Park ble også besøkt. En dyrepark med masse papegøyer, delfiner, fugler, reptiler, sommerfugler, kenguru, fisker, krokodiller, surikater, skilpadder, a...

Gran Canaria, Arguineguin del 1 :)

Da er vi tilbake etter ei fin uke i Gran Canaria, og fant egentlig ut at ei uke er litt for lite. Men vi har kost oss og nøte den så godt vi kunne. Vi hadde sol hver dag, men litt sur vind noen dag...

Ferdig pakket og klare : D

Da er jeg ferdig pakket og klar for ei uke i Arguineguin : D Flyet går i morgen tidlig halv åtte, så vi reiser til flyplassen i natt. Det skal bli så godt å komme til et varmere sted. Bort fra snø ...

Utekos :)

VI har kost oss ute i flere timer i dag. Jeg tok med meg Magnus på akebrett og Bob og gikk en tur. Og Idar tok med seg Bonzo på en skitur. Da vi kom hjem igjen fyrte vi opp i bålpanna og grilla ...

Søndag

Det ble ingen hyttetur på oss i helga p.g.a. snøvær. Noe jeg syntes var litt dumt siden det er en stund siden vi har vært er. Jeg hadde pakket bilen for hyttetur og begynte å kjøre, men da jeg kom ...

09.01.2015

Da er første uke unnagjort etter juleferien, og merker at det var litt hardt å begynne å stå opp tidlig igjen. Slik er det jo stort sett alltid etter ferier. Men om 12 dager så er det ny ferie uke....

Hjemmelaget fuglemat

solsikkefrø brød puffet ris Del brødet opp i småbiter og bland alt i en bolle. 2.Smelt matfettet. 3. Bland matfettet sammen med det tørre. 4. Hell blandingen over i små begere eller...

Juleferien over

I morgen er det hverdag med jobb og barnehage igjen etter to uker med ferie. Føler vi har fått brukt ferien bra. Har vært på mye besøk i jula og hatt besøk. Og vi har vært ute så Magnus har fått pr...

Insta moments - Desember

Noen av bildene fra instagram kontoen min i desember :) Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instagrambilder #bilder #instagramkonto

Nyttårsaften

Nyttårsaften feiret vi i Trondheim sammen med Adrian, Monica, Eilif, Sollaug og Asle. Middagen var kalkun med mye godt tilbehør. Spiste middagen på eftan siden vi skulle til festningen å se på fami...

Julaften :)

Her kommer litt fra julaften vår. Siden vi ikke skulle være hjemme var det en rolig formiddag her, noe som var veldig godt. Startet dagen med en god frokost og så ble det tv titting og lek med Magn...

Lille julaften :)

I går var siste dagen på jobb, så nå er det ferie fram til neste år på oss. Og det skal bli godt :) Skulle også gjøre meg helt ferdig med ting i dag, men det gikk ikke slik når ryggen begynte å kr...

Hotell tur Kongsberg

Nå er jeg på hotell tur i Kongsberg, Idar har spillinger her i helgen også. Var meninga Magnus også skulle være med, men siden han har vært sjuk hele uka fant vi ut at det var greit han ble igjen s...

Årets julekort

Her er årets julekort. Julekortene er til og med bestilt og sendt ut. Mangler å levere ut noen til de som bor på samme sted som meg bare. Har aldri vært så tidlig ute med julekortene før, men godt ...

Julefobredelser

Da har vi begynt på andre uka i desember og det er bare 16 dager igjen julaften. Jeg er hjemme med Magnus i dag som er sjuk igjen. Håper det går litt fortere over denne gangen. Blitt lite med blogg...

Insta moments - November

Noen av bildene mine fra instagram kontoen min i november :) Følg meg gjerne: hegel88 #instamoments #november #instagram #bilder

1. søndag i advent :)

Nå har vi kommet til det koseligste tida på året, og det første lyset på adventskransen står å brenner :) Idar dro til Kongsberg på fredag og ble der hele helga, for bandet hans hadde spillejobb...

Julekalendere :)

I år er det første gang Magnus får pakkekalender. I fjor var han bare 9 mnd så da skjønte han ikke noe av det. Er ikke sikkert han skjønner så mye av det i år eller. Men jeg hadde så lyst til å lag...

Juleshopping og julebord :)

På lørdag ble det litt juleshopping. Idar hadde bandøving i Hamar, så da ble Magnus, Silje og jeg med for å shoppe mens han øvde. Fikk kjøpt noen julegaver men blir en runde til for å bli ferdig. H...

Mine julegave ønsker 2014

1. Lilla tubeskjerf 2. Jaktsekk 3. Penger 4. Gavekort på butikker med interiør #julegaveønsker #julegaver #ønsker #jul

Ebay kjøp til Magnus

Her er noe jeg har handlet til Magnus på ebay, med linker :) Joggebukse str 110, tilsvarer ca 98. Finner du her Joggedress i str 110, tilsvarer ca str 98. Finner du her Kjøp jeg er fornøyd med...

17.11.2014

Nå begynner det å bli en stund siden jeg har skrevet et innlegg om hva jeg har gjort i det siste. Men det er fordi det ikke er skjedd så mye. Formen til Magnus har gått veldig mye opp og ned i det ...

Julegaveønsker Idar og jeg har sammen 2014

1. Lilla hånklær 2. Lilla hånklær med mariusmønster 3 og 7. Hånklær med stjerner 4. Gavekort på Expert 5. Bordløper med mariusmønster 6. Dab radio 8. Stretchlaken i str 120x200 9. Kokkeknive...

Ebay kjøp

Mobildeksel til Sony experia Z2. Finner du her: Her Mobildeksel til Sony experia Z2. Følger også med beskytter til å sette på skjermen, Jeg kjøpte det rosa. Finner du: Her T-skjorte. Normal i...

Personlig almanakk tips

Vil gjerne tipse dere om min personlige almanakk. Har brukt den dette året her og i går kom almanakken for 2015 i posten :) En almanakk jeg er veldig fornøyd med. Man har ganske mange valgmulighete...

instamoments - oktober

Bilder fra instagram kontoen min i oktober. Følg meg gjerne: hegel88 #instamoments #oktober #bilder

Fridag :)

I dag har Magnus og jeg fri igjen, veldig godt :) Lå lenge gjorde vi i dag også, Magnus våkna ikke før halv ti :) Nå er det sparebankuka, så vi har vært i banken og tømt grisen i dag. Og der var...

Helga

Da går helga mot slutten og Magnus og jeg er iallefall klare for barnehage og jobb igjen i morgen. Magnus var hjemme fra barnehagen hele denne uka som har gått pga, sykdom, og Idar og jeg har bytte...

Jentetur :)

I går dro Åse Mari, Kannika, Linda, Silje og jeg opp på hytta på jentetur til i dag. Vi koste oss med ost, kjeks, god drikke, musikk, mimring om "gamle dager" og vi fikk trimmet latttermusklene. En...

Fjelltur

I dag dro Idar og jeg opp på fjellet for å se om vi kunne finne noen sauer. Mangler fortsatt noen, så håper jo å finne flere i live som vil hjem. Hadde også kommet litt snø oppå der nå, og da er de...

08.10.2014

Nå er det snart slutt med denna høstferie uka også. Går så alt for fort. På mandag dro vi til Hamar for å shoppe litt. Så da ble det litt nye klær på meg :) På Magnus ble det ikke noe annet en ny m...

Elgjakt

I helga har jeg ikke gjort så mye annet enn å vært i skogen å jakta elg. Første turen vi var ute å jakta i går ble det skremt i veien en elg av den som gikk, men den kom ikke bort til noen av oss s...

Insta moments - September

Bilder fra instagram kontoen min i september. Ta gjerne en titt: hegel88 #instamoments #september #instagram

Høstferie :)

Nå er det helg for Magnus og meg, og til uka er det høstferie. Vi har ikke lagt noen store planer for ferien bortsett fra at vi skal til Hamar en dag og så skal jeg jobbe to korte dager. Men blir n...

29.09.2014

I dag ble det å være hjemme med en syk liten gutt. Ble en ordentlig forkjølelse på han. Når ligger han å sover, så får jeg håpe han blir fort frisk igjen. Ikke noe greit å være syk når man er liten...

Hytta, sausanking og hussalg :)

Vi har vært på hytta nå i helga også. Kjell Arne (svigerfar) har også vært der med oss. Sausankinga var fortsatt ikke ferdig, så vi hjalp til litt på lørdagen også. Fant mange sauer vi fikk med oss...

Utekos :)

Her er bilder fra hva vi har gjort i efta. Lagde bål i bålpanna og koste oss med varm kakao og hjemmelaget havrekjeks i det fine høstværet :) #september #høst #utekos #bål #kakao #familie

Sausanking

I helga har vi vært på fjellet å sanka sau og fått kjørt den hjem igjen. Mangler forsatt en del, men neste uke og går med på leting for noen. Magnus, Silje og jeg dro opp torsdagskvelden og lå på h...

Lørdag

Magnus sover søtt i senga si og jeg har funnet godstolen sammen med ostepoppen og en shaker :) Vi har vært borte i nesten hele dag. Har besøkt bestemor på formiddagen i dag. Nå var hun ferdig med t...

Da var det helg :)

Da var det helg for Magnus og meg :) Noe jeg tror er helt greit for Magnus, for han hadde vært veldig sliten i bhg i efta. Idar blir borte hele helga for han skal på spillejobb i Hamar med EVENTuel...

Hatt bakeånden over meg i dag :)

I dag har jeg hatt bakeånden over meg, Har bakt blåbærmuffins og eplekake. Pluss at det ble is siden det ble igjen blåbær etter jeg var ferdig med muffinsene. Isen laget jeg ved å blande yoghurt na...

Insta moments - August

Bilder fra instagram kontoen min i august :) Følg meg gjerne på: hegel88 #instagram #instamoments #august

Hytta

Vi har tilbrakt helga på hytta. Der begynner det å bli høst, det merkes både på været og naturen. Men jeg synes høsten er den fineste årstiden på fjellet. Nå har vi fått lagd oss en bålplass ved hy...

Helga

Fredag: Jeg har jo fri på fredager så denne fredagen gikk med på å kjøre Silje og Märtha Louise til Tynset på kjøretimer. Og mens de kjører rusler Magnus og jeg rundt i butikker og gater. Vi spist...

Første dag i barnehagen over!

Da har Magnus hatt sin første dag i barnehagen og det gikk kjempe bra syntes jeg :) Han var der i to timer ca og jeg var sammen med han hele tiden. Håper det går like bra den dagen han skal være de...

Skytterstevne og hytta.

Da var helga allerede nesten over også. Går så alt for fort. I går dro vi på skytterstevne i Sørskogbygda. Sånn passe fornøyd med skytinga, begynte bra på 15 skudden men 10 skudden gikk ikke så bra...

Noen av innkjøpene i sommer til meg selv og huset :)

Genser fra Only. T-skjorte. Den husker jeg ikke hvor ble kjøpt. Endelig fant jeg en parfyme jeg likte. Nye koppehåndkler, med stjerner :) Var halv pris på de så da måtte de bli med hjem. #inn...

Kongeparken

Magnus, Silje og jeg var i Kongeparken når vi var i Sandnes, En kjempe fint park men det meste er for de over 90 cm, så Magnus er litt kort enda. Men han koste seg med det som var for han. Gråtassl...

Landsskytterstevnet Sandnes og tur til Preikestolen!

Nå er vi hjemme igjen fra ferie og landsskytterstevne. Det ble så vi kjørte i ett for å komme fortere hjem. En lang stopp hos tanta til Idar hvor vi spiste kveldsmat ellers noen småpauser bare. Gik...

Landsskytterstevnet Sandnes

I går kom vi oss endelig inn i huset vi har leid her i Sandnes. Det var veldig godt å komme seg bort i fra campingen vi lå på, for den var så om så. Kommer aldri til å leie oss hytte der igjen for ...

Sommerferie på hytta på Kvingo, Bergen 2

Da har vi vært på hytta i 9 dager allerede, og vi har kost oss! Har stort sett hatt sol mens vi har vært her. Litt regn de siste dagene. Men var egentlig helt greit med regn og overskya vær etter m...

Sommerferie på hytta på Kvingo, Bergen.

På mandag som var dro vi på ferie til hytta på Kvingo. Moren til Idar har hytte her så vi pleier å være her hver sommer. En kjempefin plass nede ved vannet. Vi overnattet på vei hit for å slippe å ...

Skyting og forberedelser til skytterstevne!

I dag har vi omtrent bare vært på skytterbana hele dagen. Vi skal arrangere skytterstevne i morgen og jeg skal stå på kjøkkenet så har gjort unna en del forberedelser der. Greit med alt man kan gjø...

Marten, ny bil og solgt et hus : D

Både i går og i dag har Magnus og jeg vært på marten og ruslet rundt å sett. Mamma kjøpte en strikket jakke og maracaser i martensgaver til Magnus i går. Og så fikk han penger av oldemora si til å ...

Fjelltur

I dag mens Magnus har vært hos tante Silje, dro Idar, jeg og bikkjene opp til Storfjellet for å se etter sau. Vi parkerte ved gjeterbua og gikk opp til 1141. Men så ikke en eneste sau, hørte så vid...

Maling av rommet til Magnus er ferdig : D

Da er vi endelig ferdig med å male rommet til Magnus. Flyttet sengen hans inn dit igjen i går så han kunne sove der, og resten av tingene hans flyttet jeg inn igjen i dag. Synes det er kjempe kosel...

Ferietur til Flatanger del 2!

Tirsdag dro vi med båten til Øya Villa. Står er fyr det som heter Ville Fyr som vi skulle se på. Magnus sovnet nesten med en gang vi begynte å kjøre og så til vi var fremme. Måtte gå et lite stykke...

Ferietur til Flatanger del 1!

I innlegget jeg postet forrige helg skrev jeg at vi skulle på hytta noen dager. Men slik ble det ikke. Lørdag da vi egentlig skulle dra var Idar inne å så på værvarselet fremover og det var spådd g...

Lite blogging i det siste.

Blitt veldig lite blogging i det siste. Og det er fordi vi er på ferie. Har ikke tida til å sitte så mye med det og synes ikke jeg kan sitte hver kveld med det heller når vi er på besøk. Men når vi...

Kanotur og maling av barnerom

Nå har vi fått lånt oss en kano, så vi kan få tatt noen kanoturer i sommer. Prøvde litt i går kveld på Kjemsjøen med Magnus for å se hvordan det gikk. Men han syntes det var veldig kjedelig å måtte...

Insta moments - Juni

Noen av bildene fra Instagram kontoen min fra juni. Følg meg gjerne : hegel88 #instamoments #juni #instagram #bilder

Teltur ved Isteren i Engerdalen

I går tok vi med oss Magnus og bikkjene på telttur til Engerdalen. Vi hadde bestemt oss for å telte ved Isteren, så vi parkerte bilen og gikk en stykke for å komme ned til sjøen. Og det var ikke ak...

Tur i Brettningsdalen

I dag har Silje, Bonzo og jeg vært en tur i Brettningsdalen for å se etter sauene til pappa. Vi var ikke kjempe heldige med været, siden det regna en del. Men med vanntette klær var ikke regnet noe...

Sommerferie :)

Da var sommerferien i gang og de første dagene ble tilbrakt på hytta, svigerfar var også med oss. Vi dro opp etter jeg var ferdig på jobb onsdag. Ikke noe veldig gode temperaturer mens vi har vært ...

24.06.2014

En dag igjen på jobb nå, så er det sommerferie på meg å : D Og da starter vi ferien med å reise opp på hytta i morgen etter jobb og bli der til fredag. Siden vi har andre planer i helga må vi ned i...

Tynset tur

i går dro vi til Tynset for å shoppe litt. Var Trolldagene oppå der nå, så var en del tilbud. Det vi i hadde bestemt på forhånd at vi skulle ha var body med korte ermer til Magnus. Men fikk ikke ta...

18.06.2014

I dag har jeg også avspasert fra jobb for å være hjemme med Magnus. Disse to avspaseringsdagene er for at nav hadde gjort feil med papirene våre. Vi har vært en tur i barnehagen Magnus skal begynn...

Fri :)

I dag har jeg avspasert på jobb og vært hjemme med Magnus :) Dagen startet tidlig. Magnus var våken kvart over seks. Noe han aldri har vært mens jeg har gått hjemme med han. Men så har han begynt å...

Lilleputthammer ++

Denne helga ble fylt med litt av hvert. Lørdagsmorgen dro vi til Øyer for å skyte landsdelskretsstevne. Jeg ble landsdelskretsmester i klassa mi og fikk stort beger og kniv i premie. Vi reiste igje...

13.06.2014

Lite skriving om dagen, men det er fordi jeg ikke har noe å skrive om. Magnus har vært hos tanta og bestefaren sin fra tirsdag til torsdag, og i dag er han hos bestemora si siden vi har jobbet. Må ...

Pinsen

Da var pinsen og langhelga over. Vi dro opp på hytta på lørdag etter svigermor hadde reist igjen. Tror Magnus har kost seg med bestemora si i disse to ukene mens vi har vært på jobb :) Er ikke så o...

10 faktasetninger om meg!

Dette innlegget er for at leserne mine kan bli litt bedre kjent med meg. 1. Stjernetegnet mitt er krepsen. 2. Jeg har en tatovering ( navnet og fødselsdatoen på sønnen min) 3. Jeg har piercing i...

Helga - besøk, sommeravslutning og sommer!

Da var det 2. juni og sommermåned. Og da ble det skikkelig sommervær også :) Lørdag: Var Idar og jeg på sommeravslutning/ feiring av fagprøve hos Heidi og Bengt. Avslutning for oss som jobber på ...

Insta moments - Mai

Bilder fra Instagram kontoen min i Mai. Følg meg gjerne: hegel88 #mai #vår #instamoments #instagram

5 ting som står på ønskelisten min for tiden :)

1. Evighetskalender 2. Veggord, men med min egen bolleoppskrift. 3. Stjerne etasje fat 4. Vrihassel / trollhassel Takk for lånet av bilde Katinka :) Vitrineskap, noe i likhet med...

Fri dag :)

I dag har både Idar og jeg hatt fri fra jobben :) Begge sov lenge i dag også, siden svigermor tok Magnus når han våkna. Dagen har blitt tilbrakt på hytta i det fine været. Bare kost oss ute og med ...

28.05.2014

En fin dag med sol og varme. Føler jeg får litt mer energi når det er slik vær :) I går ruska vi opp litt i hagen. Fjerna noen busker som sto så å si oppå hverandre så det ble mer åpent. Vi har eg...

Mine siste kjøp på ebay

Har handlet litt på ebay igjen, finner så mye fint der :) Og mye kan du jo få ganske billig. Denne gangen ble det mest på Magnus og en ting til Bonzo. Vaenait bukse Mikke mus leggings/stilongs C...

Hyttetur og skyting

Vips der var ferien min ferdig. De 5 ukene har gått alt for fort. Men er ikke mange ukene igjen så er det er sommerferie! Nå skal Magnus kose seg hjemme med bestemor Flatanger i to uker :) I helga...

20.05.2014

Enda en dag med sol ,selv om det ikke så ut til å bli så fint når vi sto opp i dag. Magnus og jeg dro opp til pappa og Silje like etter vi sto opp i dag og har vært på Bjørånes i nesten hele dag. V...

Nye solprodukter

I går ble det skikkelig sommervær her så da fikk jeg prøvd ut den nye solkremen og after sun kremen jeg har kjøpt på blush som heter Hawaiian Tropic. Jeg er kjempefornøyd med produktene. Smurte ...

17. mai

Da er Magnus lagt og jeg har resten av kvelden for meg selv. Helt utrolig at Magnus ikke har tatt kvelden før siden han kun har sovet i 15 min i dag. Og ikke virket han kjempe trøtt nå eller. Ma...

Endelig en dag med sol og god temperatur :)

Våknet opp til det fine været i dag :) Og er forsatt god temperatur selv om det blåser. I går var vi på trilletur med votter og i dag kunne Magnus ta av strømpebuksa. Er godt å kunne ta av litt klæ...

Elverumstur

I dag har vi vært i Elverum en tur. Skulle kjøre bestemor på sykehuset. Så da ble det litt shopping i samme slengen :) Det jeg var ute etter å kjøpe var bunadslue til Magnus. Og det fikk vi heldigh...

Årets første campingtur og trippelstevne.

Da var årets første campingtur med Frode (campingvogna vår heter Frode) unnagjort. Egentlig litt sent i forhold til åra før. Men har vel noe med at vi nå har hytte. Så ser for meg at vogna ikke kom...

Fredag og helg :)

I dag dro Magnus og jeg nesten opp til Atna for å besøke søskenbarnet, tanta og onkelen min. Onkelen min hadde bursdag for en stund siden som dro med gave til han. Der er det en del dyr, så Magnus ...

En dag fylt med litt av hvert :)

Da var det allerede torsdag kveld og i morgen er det helg igjen. Denne dagen har gått veldig fort egentlig. Men så var vi heller ikke oppe før halv ti. Så lenge Magnus sover så sover som regel jeg ...

Tirsdag

I dag dro Magnus, Silje og jeg opp på hytta med sakene jeg kjøpte i forrige uke. Og der kom det en blanding av regn og snø ned. Ganske stusselig vær. Men mye av snøen har blitt borte, bortsett fra ...

Svar på spørsmål fra leser

Hvilken blogg liker du? En blogg jeg liker veldig godt er idebank for småbarnsforeldre. Ellers liker jeg å lese blogger som handler om barn, interiør, mat og dyr.Hvorfor blogger du? Jeg blogger f...

Spørsmålsrunde

Kjører i gang en spørsmålsrunde her. En fin mulighet til å bli bedre kjent med meg på. Så er det noe dere lurer på, vil vite mer om? #spørsmålsrunde

Bestilt Sydenferie i dag : D

I dag har jeg bestilt sydenferie til Silje og meg :) Blir ikke før januar neste år. Vil reise på vinterstid for å komme bort fra den lange vinteren her litt. Vi valgte å dra til Arguineguin i Gran ...

Insta moments - April

Bilder fra instagram kontoen min i april. Følg meg gjerne: hegel88 #instagram #instamoments #april

Vært på shopping i dag :)

I dag dro Magnus, bestemor og jeg til Rena en tur. Grunnen til at vi dro dit var at Magnus trengte joggesko siden overgangsskoene er for varme nå. Var ikke så mye å velge mellom. Skobutikken der ha...

Hyttetur

I går bestemte vi oss for å reise opp på hytta og bli der til i dag. Så fint når den ligger såpass nærme og bare bestemme seg slik, og ikke måtte planlegge flere dager i forveien. Nå synes jeg der...

Pakke i posten :)

På onsdag var jeg på nett å bestilte nye luer til Magnus. Fant ut det var greit med noen annet da våren kom enn den balaclava ull lua han har. Valget falt på nettbutikken til Villervalla. En nettbu...

Besøk i bhg og klubbmesterskap

I går var Magnus og jeg på besøk i barnehagen han skal begynne i til høsten. Han starter der i midten av august. Trur ikke det blir noe problem for han å starte der når jeg så han i går. Han gikk o...

24.04.2014

I dag har Magnus og jeg vært en tur hos pappa igjen. Så da ble det en tur i fjøset for å se på lamungene i dag å. I dag var ikke Magnus skeptisk i det hele tatt og vandret avgårde mellom fôrbretten...

Vært å sett på lamunger i dag :)

I dag dro Magnus og jeg opp til pappa for å se på lamungene som har kommet. Magnus var litt skeptisk, enda han har sett sauene før og vært helt bort til de. Men gikk fort over. Vi fikk også med os...

Påsken del 2

Da er påsken for i år snart over også. Vi kom hjem igjen fra hytta i dag. Reiste fra det nydelige været. Men er like fint her og litt varmere. Vi har kost oss masse disse dagene også. Skituren vi ...

Påsken del 1 :)

Da er vi hjemme igjen en liten tur fra hytta. Vaske litt klær og handle før vi reiser opp igjen i morgen. Har til og med fått vasket vinduene utvendig på huset i dag. Var ganske god temperatur ute ...

Påskeferie

Faren til Idar kom på fredag så da blir vi her i påsken regner jeg med. Reiser opp på hytta i dag. Så får vi se hvor lenge vi blir der. Skiene tar vi også med oss, så da blir nok noen skiturer også...

Kjemsjøstevnet

Palmesøndag hvert år arrangerer vi i Bjørnen skytterlag feltstevne på skytterbana på Kjemsjøen. Et stort stevne med i år nesten 220 skyttere. Vi i laget skyter dagen før siden vi arrangerer det. Je...

Snart påskeferie :)

To dager igjen på jobb nå, så er det påskeferie. Kjenner det skal bli godt. Mer tid med Magnus :) Vi er ikke helt sikre på hvor vi skal tilbringe påsken. Planen var å reise til Flatanger å besøke s...

Pakker i posten :)

I dag kom det pakke fra Zalando : D Var inne å kikket på nettsiden der en kveld og fant masse jeg hadde lyst på, både til meg selv og Magnus. Men ble bare så jeg kjøpte et par sko til meg selv. Sel...

Første helg på hytta

Da var første helg på hytta gått. Det første vi måtte gjøre da vi kom dit var å vaske over gulv, skap og diverse siden det hadde vært mus der. Men da fikk vi tatt en skikkelig vask der å! Så spørs ...

Trollhaug

I dag har vi skrevet under på leieavtale på ei hytte for fem år :) Hytte er noe jeg har ønsket meg lenge. Og etter at Idar og jeg ble sammen har vi sett på noen hytter rundt omkring som har vært ti...

Tips til ferie i Syden?

Jeg har veldig lyst til å reise til et sted i Syden. Men det er jo så masse steder å velge mellom. Men det er sikkert noen dere ute som har noen gode tips til en fin ferie. Tipsene jeg er ute etter...

Insta moments - Mars

Noen bilder fra mars måneden fra Instagram kontoen min. Følg meg gjerne: hegel88 #instamoments #mars #instagram

Søndag

I dag å har det vært kjempefint vær. Så vi har tilbrakt meste parten av dagen ute. Har fått ryddet opp litt ute i dag. Bob liker å dra med seg hundelekene og bokser ut. Og boksene biter han i stykk...

Utedag på skytterbanen

I dag har vi tilbrakt mesteparten av dagen på skytterbanen på Kjemsjøen. Vi har arrangert feltskytingskurs for aspiranter og rekrutter herifra, Åmot og Rendalen. Silje og jeg ordnet med litt mat og...

Bob

Navn: Bob♥ Kennelnavn: Mementos Liszt Alder: 6 år (22 september 2007) Rase: Labrador Farger: Svart Liker: Gå tur, leke med Bonzo, Tico og Rex og bade. Yndlingsmat: Spiser så å si alt...

Trondheim

I helga har vi vært i Trondheim å besøkt Adrian, Monica og Eilif. Vi dro opp på fredag ganske tidlig på dagen. Så mens vi ventet på at de skulle komme hjem fra bhg og jobb, gjorde vi unna litt shop...

20.03.2014

Da er det torsdag og snart helg igjen. Jeg har vært sjuk i to dager igjen, så var hjemme fra jobb tirsdag og onsdag. Håper jeg snart blir kvitt denna hosta å, som jeg har hatt siden vinterfeiren. ...

Ting jeg har gjort

Kopier og lim inn denne i bloggen din,Uthev/bruk fet skriftpå de tingene du har gjort. 01. Bydd hele puben på en drink.02. Svømt med delfiner.03. Klatret opp et fjell.04. Prøvekjørt en Ferrari.0...

Forberedelser til 1 år`s dag

I dag har omtrent hele dagen gått med til å bake til bursdagsfeiring i morgen. Egentlig skulle vi en tur til Ringebu å høre på broren til Idar spille. Men fjellet vi måtte over var stengt pga uvær....

13.03.2014

Nå nærmer 1 årdagen til Magnus seg med stormskritt her. Vi skal feire den på dagen hans med familie. Har enda ikke helt klart for meg alle kakene jeg skal bake enda. Må prøve å finne det ut i løpet...

7-9. mars

Fredag: Etter å ha vært hjemme fra jobb i to dager, pga sykdom var jeg på jobb igjen fredag. Skolen hadde skidag så vi var ute hele dagen og koste oss. Hadde også senvakta på SFO , så når jeg kom ...

Bonzo

Navn: Bonzo♥ Alder: 9 år (23 november 2004) Rase: Blanding av border collie og grå elghund Farger: Svart, brun, hvit og grå. Liker: Gå tur, leke med Bob og kose. Yndlingsmat: Spiser stor...

Svar på spørsmål fra leser

Har du noen ideer til 1 års dagen til sønnen din? Jeg har ingen store planer om å lage noe veldig stort ut av bursdagen hans egentlig. Skal innvitere inn familie på kaffe og kaker. Så det jeg tenk...

Fastelavenssøndag

Nå har vi kost oss med fastelavensboller. Glad jeg bakte de i går siden strømmen gikk og ble borte ei stund i dag. I år ble det bringebærsyltetøy blanda i kremen siden det var noe Idar er vant med....

Savalen

Da har vi kommet hjem fra noen fine dager på savalen, Silje var også med oss. Ble ikke helt som planlagt siden Magnus ble dårlig, formen gikk veldig opp og ned og han hostet veldig. Men vi har kost...

Vinterferie :D

Da skal det bli godt med litt ferie :) driver å pakker og ordner her nå til noen dager på Savalen. Så et kort innlegg innimellom pakkinga. Skal bli godt å komme seg litt bort, og gjøre litt andre t...

Svar på spørsmål fra leser

Favoritt minne?Julegava jeg fikk fra Idar i 2011. Tur til Sverige for å se på delfiner. Favoritt film?tror ikke jeg har noen favoritt, men liker thrillere, skrekk og komedie Favoritt sang? Den...

Hjemmelagde polarbrød

I dag har jeg prøvd meg på å lage polarbrød. Fant oppskrifta på de på http://www.smabarnsforeldre.no/familievennlig-polarbrod/. Å gode ble de. Brukte pepperkakeformer å trykket ut litt forskjellige...

Snart vinterferie :)

Kjenner det skal bli godt med vinterferie snart, mere tid sammen med familien :) Skal jobbe mandag og tirsdag på SFO i neste uke å så er det ferie. Blir jo mye kos på SFO når det er ferie og hele d...

Noe dere lesere vil vite mer om ?

Er det noe spesielt dere som leser bloggen min vil jeg skal skrive om eller lurer på ? Noe dere vil vite mer om ? Kommer nok ikke til å skrive om noen veldig personlige ting. Men bare å spørre, så ...

17.02.2014

I dag har vi vært på det siste barsellstreffet som helsesøster ordner med. Var med fysioterapeut i dag også. Så ble snakket en del om det samme som sist. Og hvor langt barna hadde kommet i utviklin...

15-16.02

I dag har jeg fått ryddet og sortert alle klærne Magnus har vokst ut av og klærne han skal vokse inn i. De er nå sortert så det er en og en størrelse. Bare jeg får kjøpt litt flere plastkasser så f...

Elverumstur

I dag har vi vært en tur til Elverum, jeg avspaserte noen timer på jobb så jeg også kunne være med. Idar hadde fått time til EU-kontroll på bilen i dag, så da fant vi ut at vi kunne kjøpe bursdagsg...

Miniatyrskytterstevner

I dag har Silje, pappa, Idar og jeg vært å skøte to miniatyrskytterstevner igjen. Var på Tolga og Os. Ganske fornøyd med resultatene mine i dag. Selv om jeg selvfølgelig kunne ønske det hadde gått ...

3 år med min kjære i dag :)

I dag er det tre år siden Idar og jeg ble sammen, så i kveld skal vi feire det litt♥ Magnus skal sove hos bestemora si så det blir bare oss to. Planen er å gå ut å spise. Nå er det ikke akkur...

Prøving av Nordic Cab

I går tok jeg med meg Magnus og Bonzo på tur mens Idar var på skyting. Prøvda å la Bonzo dra pulken og det gikk veldig bra til at han ikke er vant til å dra på noe. Han prøvde seg veldig på at han ...

Planleggingsdag på jobben + pakke i posten

I dag har hele jobben vært i Elverum på lærings lyst kurs. De forskjellige skolene som var der hadde laget stand så vi kunne gå rundt å se på og hvordan de jobber med ting på skolene sine. Så var d...

Pakker i posten

I dag kom det tre pakker :) Det er alltid spennende med pakker selv om jeg vet hva det er. Den ene var Nordic Cab pulken. Har prøvd den som vogn i dag bort til butikken. Når barnet sitter er det ...

En dag full av planer

En ganske så fyllt dag. Først på jobb noen timer, så dro vi til dyrlegen med Bob og Bonzo. Bob var å ble undersøkt for stive muskler etter at han ble påkjørt for noen år siden. Er til kontroller hv...

Helga

Helga går så alt for fort, og hverfall når det meste av den er fyllt opp med diverse. På fredag dro Idar, Silje, pappa, Arild og jeg til Tynset på Miniatyrskytterstevne like etter jeg kom hjem fra ...

Nordic Cab

Formen til Magnus går rette veien og han og Idar koser seg hjemme om dagen. Synd det er så kaldt så det blir lite utetid med Magnus. Men må vel bli mildere snart :) I dag har Idar bestillt Nordic c...

Lek i snøen og samlagsmesterskap

De siste dagene har det ikke gjort noe annet en å snø så å si døgnet rundt. Så nå er det masse snø her. Magnus og jeg var ute å koste oss i den i går sammen med Bob og Bonzo :) To som lik å her...

15.01.2014

Da var det allerede onsdagskvelden og snart helg igjen :) Kom hjem fra jobb for ltt over en time siden etter å hatt personalmøte på SFO etter arbeidstida. Så nå blir det sofaen med strikketøyet til...

11.01.2014

I dag dro svigermor hjem igjen, etter å ha vært her i 1,5 uke og passet Magnus. Hun har vært snill å tatt han om morgenene i helgene også, så vi har kunnet sovet lenge :) Og det har vært godt, side...

Vinterdresser

Nårman har en slik jobb som jeg har, så er detutrolig mange forskjellige merker av klær man kommer borti. Og det er egentlig ganske greit nå som jeg har en liten en selv. For det er jo et hav av kl...

Mandag og tirsdag

Etter jeg begynnte å jobbe igjen er det vanskeligere å skrive et dagen i dag innlegg. Skjer ikke så mye annet en jobbing og helt vanlige ting etter jobben. Og det blir for kjedelig å skrive om, og ...

Tilbakeblikk på 2013 del 2

JULI Var på hytta på Kvingo første uka på juli også. og så var vi på noen skytterstevner + at vi var med på å arrangere et selv. AUGUST Vi dro til Oppdal ei uke på Landsskytterstevne og opplev...

Helga

På fredag var jeg ferdig på jobb kvart over to, å det var utrolig godt :) I går tok Idar og jeg litt alene tid og gikk bort til sentrum å ordnet diverse. Hadde å tenkt å bruke gavekortet jeg fikk t...

Tilbakeblikk på 2013 del 1

Et lite tilbakeblikk på hva vi har gjort i 2013 :) JANUAR Jobbet en liten stund, med ble sykemeldt i slutten av måneden pga bekkenplager. Var på ekstra ultralyd og kjøpte barnevogn. FEBRUAR Had...

02.01.2014

Da har jeg hatt min første arbeidsdag, og det var hardt å stå opp kl seks i dag. Blir bortskjemt med en sønn som stort sett sover til halv ni-ni. Men dagen har egentlig gått ganske fort. Og en dag ...

1. nyttårsdag

I dag er siste dagen i permisjonen min, og det har gått så alt for fort. Har ikke noe lyst til å begynne på jobb igjen... Men er vell bare det å komma seg i vei første dagen så går det vell :) Og e...

Nyttårsaften

Etter å ha spist en koselig frokost sammen i går startet vi med å gjøre ferdig all maten som kunne gjøres ferdig til kvelden. Godt få det meste unnagjort. Etter det tok Idar og jeg med oss Bob og B...

Besøk fra nord

Var godt å hente igjen Magnus i dag, selv om det ikke så ut til at han har savna oss. Men er jo greit han ikke er avhengig av oss å. Magnus har prøvd seg på å male med fingermaling i dag. Det gikk...

Lørdag og søndag

I går hadde jeg planer om ta med Magnus ut å prøve det nye akebrettet han fikk til jul. Men da vi sto opp var all den snøen som kom fredagskvelden borte. Var bare is og glatt. Så da ble det en tril...

27.12.2013

I dag har vi vært på Margeritt blomster og gaver å brukt to av gavekortene vi fikk til jul. Tenkte å finne noen fin glass, men var ikke igjen nok av de vi hadde lyst på. Så da må vi se etter det et...

Julegavene

Julegaver Magnus fikk: John Deere traktor :) Masse fine leker og tre lekekasser. To som denne og en hvit :) Masse fine klær. Yttertøy, ull og vanlig klær :) Han fikk også Lynet Mcqueen telt, d...

1. og 2. juledag

I går gjorde vi stort sett ikke noe annet en å slappe av, se på tv og montere sammen noen av julegavene Magnus har fått. På kvelden fikk vi besøk av tante Britta og Odd Arne. De ville smake på øle...

Julaften

Vi hadde en kjempe fin dag i går :) En rolig dag uten noe stress. Magnus og jeg var oppe først. Det hadde snødd i natt så fikk skikkelig julesteming da jeg så det. Men begynnte å regne på eftan, så...

Lille juleaften

Adventslysene og den lilla duken er byttet ut med julelys og juleduk, gulvene er vaska, roen har senket seg, og vi er ferdig med ALT. Ingen pakker som må leveres, ikke noe som er glemt å kjøpes inn...

Baking og henting av juletre

Da var det allerede 4. søndag i advent og alle fire lysene er tent. Idag har jeg vært hos pappa og bakt lefse. I år var det Silje og jeg som stort sett gjorde alt, så vi lærer oss det vi å :) Silj...

19,20 og 21 desember

Blitt noen dager uten blogging igjen, men har ikke hatt tid. På torsdag var jeg først på posten å sendte ei julegave, kommer sikkert ikke fram til selve julaften. Men da blir det pakke i romjula :)...

18.12.2013

I dag har Magnus og jeg vært på SFO'n jeg jobber på og spist koselig julelunsj med de :) Var også innom klassa jeg jobber i å hilste på der. Arbeidslista mi så vi også igjenom, men den var ikke hel...

Elverumstur

I dag har vi vært i Elverum å kjøpt de siste julegavene. Godt å endelig være ferdig :) Ikke er det noe problem å ha med seg Magnus å shoppe en hel dag ell, så håper han forsetter å være like tålmod...

16.12.2013

I dag har vi egentlig ikke gjort så mye. Magnus og jeg har trilla en tur bort til sentrum. Var en tur på apoteket så vi fikk fyllt oppat boksen med plaster og diverse. Ser ut til at det er greit å ...

Julebakst, julegaveinnpakning og besøk

Da var det alt tredje søndag i advent og denna helga er snart over å. Jeg har fått bakt to slag til med julekaker. I dag ble det krumkaker og kokosmakroner :) men trenger litt mer øving i å få krum...

Pepperkakebaking, julebord og miniatyrstevne

Her kommer blogg innlegget for de siste dagene, har ikke rukket å blogge før nå. På torsdag var Magnus og jeg å besøkte bestemor, og hun hadde strikket trekk til tennbrikketboksen i mariusmønster t...

11.12.2013

I dag har Idar hatt fri fra jobb, så vi har vært en tur i noen butikker på Koppang. Ikke det at det er så mange av de her altså. Men er da litt å kikke i :) Måtte også en tur til legen igjen i dag ...

Legebesøk og shopping

Magnus var hos legen igjen i dag, fingeren var litt bedre men skulle fortsette med å rense såret og ha på bandasje til fredag. Etter å ha vært hos legen skulle vi til Tynset på shopping. Var innom ...

Julekort og jul i Flåklypa

Da har vi fått tatt bilder til julekort ute i dag, og fått bestilt de :) Var litt enklere å ta bilder ute, for han satt faktisk rolig ei stund. Legger ut noen bilder her, men de vi har valgt på jul...

Bakedag

I dag har Magnus og jeg vært på bakedag i Strandheim. Dette er noe vi arrangerer hvert år. Men om det heter bakedag så trenger man ikke å bake :) Jeg hadde med meg å laget marsipanfigurer. Mens and...

Legebesøk og julebord

Det ble legen på Magnus i går, fingeren var ikke bedre. Så da ble det å rense med sårveske, sitte med fingeren i grønnsåpe vann, smøre på bacymycin og sette på tubebandasje 3-4 ganger i løpet av da...

05.12.2013

Nå har endelig snøen kommet : D da blir det straks litt mer julestemning og :) Nå har det kommet såpass mye og, så da må den vel bli værende. Bonzo var iallefall kjempefornøyd med at det har kommet...

04.12.2013

I dag gikk Magnus, Bonzo og jeg en tur til mamma. Gikk når Magnus skulle ha formiddagshvilen sin, og den ble på tre timer i dag. Og i kveld har Magnus og jeg vært hos ei venninne av meg :) Det er ...

03.12.2013

Et kort innlegg om dagen i dag. Magnus og jeg har hatt koselig besøk av tante Britta på formiddagen i dag. Og når Magnus hadde formiddagskvilen sin lagde jeg litt mere kaker til jul, i dag ble det ...

Oslo tur

I går dro Idar og jeg til Oslo og lå over til i dag. På bursdagen min i juli fikk jeg billett til Volbeat konsert, overnatting på hotel og middag i gave fra han :) vi kom fram i Oslo ved to tida, t...

Advent

Da har jeg sunket ned i sofaen etter en god middag Idar har laget :) det lukter røkelse i huset og julegardin på kjøkkenet, adventsstjerne og adventsstakene har kommet opp i dag :) kunne også tenkt...

Adventskalender

I dag har jeg laget adventskalender til Bob og Bonzo :) Bonzo har fått adventskalender helt siden han var valp. Og når Bob flyttet inn måtte jo han også få :) Jeg har stort sett alltid laget den se...

Har fått bakt litt i dag :)

I dag har jeg fått bakt litt til jul, har laga goro for første gang. Mange rare fassonger, men de ble finere og finere ;) Smaken var iallefall god, så da spiller det jo ingen rolle hvordan de ser u...

25.11.2013

Magnus var oppe før åtte i dag, det er ikke ofte skjer. Nå ligger han ute i vogna si å sover, mens jeg slapper av til lukten av fårikålen som står å putrer på ovnen før han står opp igjen. Har rukk...

Oppsummering av helga

En nybada Magnus er lagt og sover søtt i senga si. Å jeg tenkte å oppsummere helga litt, før farmen begynner. Huset hat fått mer husvask i hælja, så nå trur jeg at jeg snart skal si meg ferdig med...

Tynnkakebaking og adventslys

Da er de første julekakene bakt sammen med Silje og mamma. Og det er tynnkake, greit å få det unna før jeg henger opp julegardiner på kjøkkenet. Siden man bruker takke på de kakene setter lufta seg...

Utelek og baking

I dag har Magnus og jeg kost oss ute på formiddagen, Magnus har huska litt og krabba litt rundt på bakken. Men er ikke så lett å komma seg rundt med dress på. Og mere klær blir det etterhvert. Flyt...

Søndagstur

Har gått en lang tur rundt ved nordstumoen i dag, og det var godt både for tobeinte og firbeinte. Magnus sov under hele turen i nyvogna si, sjøl om vi kjørte på humpete stier noen ganger.

16.11.13

Har vært en tur på elgjakt i dag, ble ingen elg men det ble sett en. Bikkja var å på tur mot posten jeg satt med los, men snudde før jeg rakk å sjå noe til den og dyret den hadde los på. I kveld h...

15.11.2013

I dag har jeg hengt opp huska vi kjøpte til Magnus, og prøvd den. Men var ikke lenge han huska, for han sovna nesten i den. Så vi fant ut at det var bedre med en kvil i stedet. Fikk kokt tunga f...

14.11.2013

I dag har Silje vært her fram tell ho skulle på jobb. Og da har vi laget fotavtrykk med Magnus. Men det var ikke bare og bare når han er så urolig, men fikk da til noen bra resultater :) Det ene fo...

Elverumstur

Blogginnlegget for i går kommer i dag, for var ikke hjemmet før elleve i går kveld så orket ikke begynne med det da. Idar hadde fri i går så vi dro til Elverum for å shoppe litt og så skulle Ida...

12.11.2013

Hadde planer om å gjøre så mye hjemme før halv fem i dag, og har ikke fått gjort en ting. Selv om det jeg har gjort i dag var ganske fornuftig det og, så har jo egentlig ikke sløst bort dagen ell. ...

11.11.2013

I dag har Magnus og jeg vært på besøk på SFO som jeg jobber i. Var stas for noen av ungene der med en liten en på besøk :) I kveld har vi vært i Storstua på miniatyrskyting, både Idar og jeg skyte...

Farsdag

Da var denna dagen her snart gått å. Starta dagen med å laga godt frokost til Idar for å feire farsdagen. Pakke fra Magnus fikk han også. Dro opp til pappa senere på dagen for å gi gave til han,...

Bursdag

I efta/kveld har vi vært i bursdag til Monika, tremeningen til Magnus som ble 2 år. Der var det unger fra 7 mnd-9 år (Magnus var yngst). Så tror Magnus har kost seg med unger i forskjellig alder. ...

05.11.2013

En overtrøtt Magnus er lagt og rydda oppat etter, og jeg er klar for farmen. Har fått opp andre gardiner i stua i dag, så nå trur jeg at jeg har slått i fra meg å male furumøbla hvite. For med lys...

04.11.2013

I dag har vi besøk av Silje, min søster som blir til i morgen. Har også overnattingsbesøk av to av tremeningene til Magnus. Idar har vært på miniatyrskyting i kveld. så han tok med seg Andrine dit....

Bursdag og hussvask.

I dag har vi begynnt med litt husvask til jul, godt å ha en samboer som også hjelper til med det. Greit å få det unna før første hælja i advent, for her begynner jeg å pynte huset til jul da :) sel...

Basar og bilkjøp.

Magnus og jeg har vært i Strandheim på basar i hele dag. Jeg sitter i styret så derfor måtte vi være der hele dagen. En kjempebra dag for lokalet, fikk inn masse penger. Ble også en del premier båd...

En dag som stort sett har gått i ett.

Startet dagen med barseltreff på helsestasjonen. Fysioterapeuten var der å snakket litt, veldig nyttig det han hadde å si. Magnus så ut til å kose seg med babyer på sin egen alder. Ganske artig å s...
Hege

28, Stor-Elvdal

Bor sammen med min samboer Idar, våre to sønner Magnus og Emil, hundene Bonzo og Bob og katten Tarzan.