april 2014

Lue til Magnus

Nå er lua jeg begynte på til Magnus for lenge siden ferdig. Gjorde den ferdig i påsken. Planen var egentlig å lage langlue. Men når jeg skulle felle så hadde jeg gort noe feil og måtte ta opp igjen...

Vært på shopping i dag :)

I dag dro Magnus, bestemor og jeg til Rena en tur. Grunnen til at vi dro dit var at Magnus trengte joggesko siden overgangsskoene er for varme nå. Var ikke så mye å velge mellom. Skobutikken der ha...

Hjemmelaget frokostblanding

Dette er en oppskrift jeg fikk av ene tanta mi for ei stund siden. Og nå har jeg prøvd den ut. Den falt i smak hos alle her :) Magnus får blandingen i yoghurt siden har ikke er så stødig med skje e...

Hyttetur

I går bestemte vi oss for å reise opp på hytta og bli der til i dag. Så fint når den ligger såpass nærme og bare bestemme seg slik, og ikke måtte planlegge flere dager i forveien. Nå synes jeg der...

Pakke i posten :)

På onsdag var jeg på nett å bestilte nye luer til Magnus. Fant ut det var greit med noen annet da våren kom enn den balaclava ull lua han har. Valget falt på nettbutikken til Villervalla. En nettbu...

Besøk i bhg og klubbmesterskap

I går var Magnus og jeg på besøk i barnehagen han skal begynne i til høsten. Han starter der i midten av august. Trur ikke det blir noe problem for han å starte der når jeg så han i går. Han gikk o...

24.04.2014

I dag har Magnus og jeg vært en tur hos pappa igjen. Så da ble det en tur i fjøset for å se på lamungene i dag å. I dag var ikke Magnus skeptisk i det hele tatt og vandret avgårde mellom fôrbretten...

Nye uteleker til Magnus

Magnus har fått nye uteleker av bestemora si. lastebil, spade, rive, sandformer, vannkanne og bøtte. Så nå mangler bare sandkassa så vi får prøvd de ute :) #uteleker #leker #mammablogg

Vært å sett på lamunger i dag :)

I dag dro Magnus og jeg opp til pappa for å se på lamungene som har kommet. Magnus var litt skeptisk, enda han har sett sauene før og vært helt bort til de. Men gikk fort over. Vi fikk også med os...

Påsken del 2

Da er påsken for i år snart over også. Vi kom hjem igjen fra hytta i dag. Reiste fra det nydelige været. Men er like fint her og litt varmere. Vi har kost oss masse disse dagene også. Skituren vi ...

Påsken del 1 :)

Da er vi hjemme igjen en liten tur fra hytta. Vaske litt klær og handle før vi reiser opp igjen i morgen. Har til og med fått vasket vinduene utvendig på huset i dag. Var ganske god temperatur ute ...

Påskeferie

Faren til Idar kom på fredag så da blir vi her i påsken regner jeg med. Reiser opp på hytta i dag. Så får vi se hvor lenge vi blir der. Skiene tar vi også med oss, så da blir nok noen skiturer også...

Kjemsjøstevnet

Palmesøndag hvert år arrangerer vi i Bjørnen skytterlag feltstevne på skytterbana på Kjemsjøen. Et stort stevne med i år nesten 220 skyttere. Vi i laget skyter dagen før siden vi arrangerer det. Je...

Makaroniform

Makaroni Paprika Picknik skinke (kylling, pølse, her er det bare bruke det man har) Mais Løk Matfløte Hvitost Krydder Salt Pepper Paprika Hvitløkskrydder Cumin Rosmarin Kok maka...

Pynta til påske :)

Her har påskepynten kommet frem. Alt er satt i høyden siden Magnus tar alt han ikke skal ta og river det i gulvet. Så stuebordet får stå tomt i år og så får vi heller prøve igjen neste år ;) Pynte...

Snart påskeferie :)

To dager igjen på jobb nå, så er det påskeferie. Kjenner det skal bli godt. Mer tid med Magnus :) Vi er ikke helt sikre på hvor vi skal tilbringe påsken. Planen var å reise til Flatanger å besøke s...

Pakker i posten :)

I dag kom det pakke fra Zalando : D Var inne å kikket på nettsiden der en kveld og fant masse jeg hadde lyst på, både til meg selv og Magnus. Men ble bare så jeg kjøpte et par sko til meg selv. Sel...

Uke 15

#ukesmeny #middag

Første helg på hytta

Da var første helg på hytta gått. Det første vi måtte gjøre da vi kom dit var å vaske over gulv, skap og diverse siden det hadde vært mus der. Men da fikk vi tatt en skikkelig vask der å! Så spørs ...

Skinkewraps

Tortillalefser Picknicskinke Tomater Agurk Mais Paprika Salat Løk Rømme Tacosaus Fyll tortilla lefsene med innholdet og rull/brett den sammen. Her kan man variere med hva man liker. Men...

Trollhaug

I dag har vi skrevet under på leieavtale på ei hytte for fem år :) Hytte er noe jeg har ønsket meg lenge. Og etter at Idar og jeg ble sammen har vi sett på noen hytter rundt omkring som har vært ti...

Tips til ferie i Syden?

Jeg har veldig lyst til å reise til et sted i Syden. Men det er jo så masse steder å velge mellom. Men det er sikkert noen dere ute som har noen gode tips til en fin ferie. Tipsene jeg er ute etter...

Insta moments - Mars

Noen bilder fra mars måneden fra Instagram kontoen min. Følg meg gjerne: hegel88 #instamoments #mars #instagram
Hege

27, Stor-Elvdal

Bor sammen med min samboer Idar, vår nydelige sønn Magnus, hundene Bonzo og Bob og katten Tarzan.